fbpx
Vezi toate articolele

Greșeli frecvente în redactarea unui comunicat de presă

greseliMajoritatea companiilor mici și mijlocii din țara noastră nu și-au format încă o cultură a comunicării, de aceea, factorii de decizie au rețineri în momentul în care vine vorba de redactarea unui comunicat de presă sau implementarea unei campanii de comunicare folosind acest instrument. Totuși, începe să se vadă un progres, o acceptare din ce în ce mai largă a acestui tip de instrument. In această fază incipientă este folosit doar pentru optimizarea pentru motoarele de căutare și omite adevăratul destinatar al acestui mesaj, publicul, oameni în „carne și oase”, clienți potențiali ai produselor și serviciilor promovate pentru motoarele de căutare.

Abordarea nu este neapărat una ineficientă, pentru că duce, la un moment dat, la rezultate bune din punctul de vedere al poziționării în rezultatele motoarelor de căutare, dar nu impresionează prin conținut, nu creează brand awareness, fiind relevante doar din perspectiva motoarelor de căutare. Este important ca un material distribui online, cum este și un comunicat de presă, să fie optimizat pentru motoarele de căutare, dar nu aceasta ar trebui să fie principala preocupare. In primul rând, materialul trebuie să-și îndeplinească rolul comunicațional, să informeze, după care să promoveze produsele, serviciile sau brandul emitentului.

O altă greșeală frecventă este tonul promoțional în care este scris comunicatul. In primul rând, rolul unui astfel de material este unul informativ, după care urmează cel promoțional. Elementele promoționale trebuie introduse subtil, în punctele cheie ale textului propriu-zis. De asemenea, trebuie mascat entuziasmul în legătură cu produsele, serviciile, evenimentul sau compania care fac obiectul comunicatului. Tonul sobru, conținutul informativ și elementele promoționale introduse discret fac dintr-un comunicat de presă un instrument complet de comunicare.

Pe scurt, un comunicat de presă nu se adresează motoarelor de căutare, ci unui public fizic, unei baze de clienți potențiali, pe de-o parte. Pe de altă parte, tonul și structurarea conținutului nu este recomandat să debordeze de elemente promoționale, ci să păstreze caracterul informațional impus de acest instrument de comunicare.

Află mai multe despre experiența noastră

noiembrie 22, 2024
Studiu de caz: Vânzări online de la 0 la 1.000.000 lei. Strategie, implementare și rezultate campanii PPC magazin online Tehvorom.ro.

Context Clientul tocmai își lansase magazinul online, marcând astfel pasul de la vânzările convenționale, în magazin, către vânzările online. Odată ce magazinul online a fost finalizat, produsele au fost încărcate și clientul și-a stabilit procedurile interne pentru procesarea și livrarea comenzilor, totul era pregătit pentru primele comenzi. Provocare Clientul avea vechime pe piață prin vânzările […]

noiembrie 2, 2021
Dacă e video, video să fie!

Conținutul video a devenit esențial pentru social media și nu numai. Materialele explicative transpuse în imagini dinamice sau exprimarea directă a unui specialist pot face diferența în percepția pe care un client potanțial o poate avea asupra brandului. Acestea fiind spuse, am pus teoria în practică. Unul dintre clienții noștri avea nevoie să ofere mai […]

octombrie 15, 2021
PR, jurnalism și, după gust, copywriting

Chiar și într-o lume digitalizată în care vizualul e la putere, materialele clasice de PR nu se predau. Merg mai departe cu fruntea sus și reușesc să o facă destul de bine. Cu siguranță, brandurile și antreprenorii care își spun povestea prin cover story-uri, interviuri sau comunicate de presă, reușesc să genereze impact dar și […]

Trimite-ne un mesaj

Spune-ne despre afacerea ta

Hai să vorbim!

Să vedem cum putem să-ți rafinăm strategia de marketing cu o abordare personalizată. 

Contact

+(40)723 347 088
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro | Servicii SEO by SeoElite.ro
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram