fbpx
Vezi toate articolele

Alinierea strategiilor de marketing și PR este esențială pentru obținerea de rezultate consistente și durabile

Marketingul și PR-ul sunt două ramuri distincte care trebuie să acționeze împreună pentru „binele comun” al companiei, respectiv atragerea permanentă de clienți noi și creșterea gradului de percepție asupra brandului. Aceste două departamente ar trebui să acționeze împreună pentru îndeplinirea unui set de obiective comune dar, de multe ori, își pierd conexiunea și încep să acționeze independent, cauza fiind lipsa de comunicare dacă este vorba de departamente interne specializate în marketing și PR sau în momentul în care aceste sarcini sunt externalizate către mai multe agenții care nu sunt foarte deschise să lucreze împreună, ci fiecare încearcă să se remarce și să acapareze tot proiectul.

Cum pot fi sincronizate și determinate să lucreze împreună cele două ramuri? Să începem cu varianta ușoară pentru factorii de decizie dintr-o companie, respectiv externalizarea către o agenție specializată și evaluarea acesteia în funcție de rezultate și de îndeplinirea obiectivelor sau, alternativa mai grea, reformarea departamentelor interne specializate cu promovarea vânzărilor și comunicarea companiei.

Întâlniri frecvente între marketeri și PR-iști

În condițiile în care se dorește ca cele două entități, respectiv marketingul și PR-ul, să lucreze împreună întâlnirile sunt necesare. În acest fel se poate stabili o direcție comună, un set de obiective comune și un set de acțiuni pe care fiecare parte să și-l asume în vederea îndeplinirii obiectivului propus. Aceste întâlniri nu trebuie să fie lungi sau să urmeze un mod de desfășurare clasic, cu cele două părți așezate în jurul unei mese. Dacă este mai accesibil, poate fi stabilit și un grup de discuție pe orice platformă de chat online.

Stabilirea unui plan pentru fiecare campanie

Aici s-ar putea ca ședințele între cele două părți să-și găsească utilitatea, mai ales dacă pregătesc o campanie, un concurs sau o promoție care urmează să fie demarate pentru creșterea vizibilității brandului sau pentru promovarea vânzărilor. Acțiunile pentru promovarea campaniei ar putea fi:

În această situație marketingul și PR-ul își pot împărți echitabil sarcinile. În timp ce PR-ul pregătește și distribuie materialele, marketingul se concentrează pe aspectele tehnice, printre care, strângerea și analiza rezultatelor în funcție de care sugerează calibrarea abordării.

Marketingul și PR-ul sunt interdependente, iar în cazul în care sunt două departamente independente în cadrul aceleiași entități, este important să se întâlnească în jurul unor obiective comune, să-și împartă și să-și asume sarcinile, în vederea obținerii unor rezultate mai rapide.

Ultimele articole

noiembrie 22, 2024
Studiu de caz: Vânzări online de la 0 la 1.000.000 lei. Strategie, implementare și rezultate campanii PPC magazin online Tehvorom.ro.

Context Clientul tocmai își lansase magazinul online, marcând astfel pasul de la vânzările convenționale, în magazin, către vânzările online. Odată ce magazinul online a fost finalizat, produsele au fost încărcate și clientul și-a stabilit procedurile interne pentru procesarea și livrarea comenzilor, totul era pregătit pentru primele comenzi. Provocare Clientul avea vechime pe piață prin vânzările […]

noiembrie 2, 2021
Dacă e video, video să fie!

Conținutul video a devenit esențial pentru social media și nu numai. Materialele explicative transpuse în imagini dinamice sau exprimarea directă a unui specialist pot face diferența în percepția pe care un client potanțial o poate avea asupra brandului. Acestea fiind spuse, am pus teoria în practică. Unul dintre clienții noștri avea nevoie să ofere mai […]

octombrie 15, 2021
PR, jurnalism și, după gust, copywriting

Chiar și într-o lume digitalizată în care vizualul e la putere, materialele clasice de PR nu se predau. Merg mai departe cu fruntea sus și reușesc să o facă destul de bine. Cu siguranță, brandurile și antreprenorii care își spun povestea prin cover story-uri, interviuri sau comunicate de presă, reușesc să genereze impact dar și […]

septembrie 10, 2020
Cum scrii și de ce ai nevoie de un conținut relevant pentru site-ul tău?

Unul dintre cele mai importante elemente ale interacțiunii dintre vizitator și site este conținutul text. Este esențial ca site-ul să fie construit pe un concept vizual ergonomic care să ghideze vizitatorul, dar greutatea informațională rezidă în text. De multe ori, partea de copywriting este pusă pe ultimele poziții în lista „TO DO” a antreprenorilor debutanți, […]

august 10, 2020
Am bifat 8 ani și nu numai

În urmă cu 8 ani, mai exact în 08.08.2012 luam startul oficial într-una dintre cele mai palpitante și, în același timp, dramatice „curse”. Din biroul de eliberări acte al Oficiului Național al Registrului Comerțului din Timișoara ieșea certificatul de înregistrare și odată cu el începutul unei aventuri care surprinde zi de zi, chiar și după […]

iunie 19, 2020
Studiu de caz: Cum am abordat și implementat o strategie de social media marketing pentru imobiliare

Cea mai mare parte a cercetărilor pre-cumpărare se derulează online, așa că, pentru dezvoltatorii imobiliari, o prezență solidă în acest mediu este esențială. Pe lângă site, în care se regăsesc informațiile esențiale, tehnice și practice despre ofertă, social media este, pe lângă un spațiu dinamic de prezentare, unul de interacțiune între oferta imobiliară și cererea. […]

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro | Servicii SEO by SeoElite.ro