Vezi toate articolele

Cum scrii și de ce ai nevoie de un conținut relevant pentru site-ul tău?

Unul dintre cele mai importante elemente ale interacțiunii dintre vizitator și site este conținutul text. Este esențial ca site-ul să fie construit pe un concept vizual ergonomic care să ghideze vizitatorul, dar greutatea informațională rezidă în text.

De multe ori, partea de copywriting este pusă pe ultimele poziții în lista „TO DO” a antreprenorilor debutanți, dar și a celor mai experimentați. Construcția site-ului este prima provocare, care solicită toate resursele de atenție, dar odată ce platforma este finalizată, intervine realitatea dură: site-ul este gol. Eventualii vizitatori nu regăsesc informațiile esențiale care să îndemne la acțiune, iar motoarele de căutare ignoră site-ul considerându-l irelevant. Așadar, oricâtă muncă este depusă în dezvoltarea site-ului și construirea de automatizări care să ofere vizitatorului o experiență de vizitare benefică, lipsa textului în părțile esențiale, sau redactarea unui text general, cu valoare informațională redusă și un ton anost.

Atunci când reducerea costurilor este prioritatea numărul unu, s-ar putea ca textul să rămână în afara bugetului. Când site-ul este finalizat și pregătit pentru publicat online, intervine realitatea: nu are conținut. Intervine graba și stresul de a-l publica, moment în care este redactat textul. Neglijarea calității, documentarea precară și lipsa pregătirii unei structuri concrete de idei, va duce la un rezultat banal care poate dăuna imaginii pe care startup-ul sau compania o va propaga către fiecare vizitator.

Chiar dacă ai o serie de alte sarcini de rezolvat pentru administrarea afacerii, te decizi că redactarea textului pentru site ar fi un exercițiu foarte bun pentru a reporni mecanismul lingvistic. Perfect! Înainte ca penița să atingă coala albă, fă-ți un plan și respectă câteva etape. Ajută.

Stabilește-ți tonul

Tonul face melodia, așa că, în primul rând gândește-te cum dorești să te adresezi clienților potențiali. Mergi pe o abordare rece, oficială sau încerci una mai prietenoasă, casual? Depinde foarte mult de domeniul de activitate. Dacă este vorba de o firmă de avocatură sau una de consultanță de business, un ton oficial, clar, concis, specializat este cea mai bună variantă. În schimb, pentru o agenție creativă, o cafenea sau un restaurant, abordarea clientului potențial se poate face pe un ton informal, prietenos.

Tonul ales va determina modul în care vei redacta textul pentru tot site-ul, de la pagina „Despre Noi”, la categoria de „Servicii” sau cea de „Noutăți”. În cazul unui magazin online, menține același ton și în descrierea produselor.

Odată ce ai conceput textul pentru categoriile mari, acordă atenție textelor scurte „call-to-action”. Dacă ai ales un ton informal, este recomandat să-l păstrezi și pentru această parte. Aceste texte scurte pot face diferența între generarea unei acțiuni din partea vizitatorului sau a plecării acestuia de pe site în căutarea altei oferte.  

Verificare

Odată ce ai terminat redactarea textului este obligatorie o revizie. Este posibil să descoperi unele greșeli sau omisiuni pe care le vei putea corecta cu ușurință în această etapă. De asemenea, poți face verificări după terminarea fiecărei etape de redactare a textului.

Dacă nu ai antrenament în identificarea eventualelor greșeli structurale în text, roagă un prieten sau o prietenă să te ajute. Întotdeauna, o pereche de ochi suplimentară va reuși să vadă textul dintr-o perspectivă diferită și poate veni cu adnotări benefice.

Optimizare pentru motoarele de căutare

Înainte de a te apuca de scris, gândește-te că site-ul tău va trebui să fie găsit de cei care caută produsele sau serviciile pe care le oferi. De aceea, fă în prealabil o cercetare de cuvinte cheie și folosește aceste cuvinte în toate secțiunile site-ului tău.

Atenție! Folosește aceste cuvinte cheie fără să alterezi cursivitatea textului și relevanța informațiilor expuse. Introducerea cu orice preț a unei expresii cheie poate determina erori grave. În momentul în care te concentrezi foarte mult pe cuvintele cheie, riști să uiți cui i se adresează textul și scrii pentru motoarele de căutare. Nu uita că textul trebuie scris pentru cititor, pentru clientul potențial, nu pentru Google.

Nu în ultimul rând, stabilește-ți un set clar de obiective. Ce vrei să realizezi prin intermediul site-ului? Redactează în funcție de aceste obiective. Dacă obiectivul major este vânzarea ghidează utilizatorul către produs sau serviciu, arată-i beneficiile, scoate în evidență raportul pozitiv între cost și beneficii. În cazul unui obiectiv informativ, documentarea și redarea informațiilor într-o manieră clară trebuie să fie prioritare.

Ultimele articole

septembrie 10, 2020
Cum scrii și de ce ai nevoie de un conținut relevant pentru site-ul tău?

Unul dintre cele mai importante elemente ale interacțiunii dintre vizitator și site este conținutul text. Este esențial ca site-ul să fie construit pe un concept vizual ergonomic care să ghideze vizitatorul, dar greutatea informațională rezidă în text. De multe ori, partea de copywriting este pusă pe ultimele poziții în lista „TO DO” a antreprenorilor debutanți, […]

august 10, 2020
Am bifat 8 ani și nu numai

În urmă cu 8 ani, mai exact în 08.08.2012 luam startul oficial într-una dintre cele mai palpitante și, în același timp, dramatice „curse”. Din biroul de eliberări acte al Oficiului Național al Registrului Comerțului din Timișoara ieșea certificatul de înregistrare și odată cu el începutul unei aventuri care surprinde zi de zi, chiar și după […]

iunie 19, 2020
Studiu de caz: Cum am abordat și implementat o strategie de social media marketing pentru imobiliare

Cea mai mare parte a cercetărilor pre-cumpărare se derulează online, așa că, pentru dezvoltatorii imobiliari, o prezență solidă în acest mediu este esențială. Pe lângă site, în care se regăsesc informațiile esențiale, tehnice și practice despre ofertă, social media este, pe lângă un spațiu dinamic de prezentare, unul de interacțiune între oferta imobiliară și cererea. […]

iunie 9, 2020
Facebook testează o nouă opțiune pentru social media marketing: e-mail marketingul

Facebook vrea să integreze o nouă funcție în arsenalul deja destul de stufos disponibil a fi utilizat în voie în construirea de strategii de social media marketing. Această nouă funcție nu le este străină specialiștilor în marketing și comunicare digitală, dar surprinde integrarea ei printre opțiunile de administrare a paginilor de Facebook. Opțiunea este încă […]

decembrie 12, 2018
#jurnaldebord: Comunicat de presă, să fie!

Unul dintre clienții noștri are de anunțat o noutate despre compania sa, iar noi suntem la "butoane", pregătiți să "ambalăm" noutatea într-un comunicat de presă. Am stabilit împreună cu reprezentanții clientului ce aspecte să surprindem, după care am făcut rapid un plan, am deliminat ideile principale și ne-am apucat de redactat. După ce textul s-a […]

noiembrie 2, 2018
#jurnaldebord: Un nou proiect de conținut prinde contur

Conținutul contează, așa că lucrăm la dezvoltarea unui nou proiect. WeekendBiz urmează să vadă în curând lumina online-ului. Până atunci îi construim fundația care urmează să-i susțină dezvoltarea. Așteptăm ca WeekedBiz să devină o sursă pentru altfel de informații business. Așadar încercăm să ne orientăm către economie sutenabilă, economie socială, dar și business lifestyle. Provocăm […]

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

Cart Item Removed. Undo
  • No products in the cart.