Vezi toate articolele

Studiu de caz: Cum am abordat și implementat o strategie de social media marketing pentru imobiliare

Cea mai mare parte a cercetărilor pre-cumpărare se derulează online, așa că, pentru dezvoltatorii imobiliari, o prezență solidă în acest mediu este esențială. Pe lângă site, în care se regăsesc informațiile esențiale, tehnice și practice despre ofertă, social media este, pe lângă un spațiu dinamic de prezentare, unul de interacțiune între oferta imobiliară și cererea. Această tendință este pregnantă cu precădere pentru sectorul rezidențial.

Clientul potențial modern se documentează singur iar, în momentul în care are o întrebare, are nevoie de un răspuns rapid. În cazul în care nu îl primește, se poate reorienta către o altă ofertă. Social media facilitează această comunicare rapidă, ceea ce face ce o strategie bine gândită și implementată în acest sens, să devină vitală pentru expunerea unui nou ansamblu rezidențial.

Adora Forest: demararea proiectului

În contextul în care comunicarea pe rețelele sociale devenea o nevoie esențială pentru promovarea vânzărilor de locuințe noi, am dezvoltat pentru unul dintre clienții noștri o strategie completă de social media marketing. Complexul rezidențial Adora Forest tocmai începea construcția unei noi clădiri de apartamente, așa că avea nevoie să atragă atenția clienților potențiali din Timișoara și nu numai.

Etape

Proiectul rezidențial era la a doua fază de dezvoltare, respectiv la construcția celui de-al doilea bloc de apartamente. Totuși, nu avea o infrastructură de comunicare online bazată pe canale multiple. Site-ul și întâlnirile față în față cu potențialii clienți erau modurile principale de interacțiune.

O strategie solidă de social media marketing era esențială pentru creșterea transparenței și implementarea unui flux de informații care să ofere un plus de relevanță în căutările cumpărătorilor potențiali. În același timp, prin strategia de comunicare ne-am propus să aducem un plus de valoare prin identificarea și promovarea avantajelor competitive ale ansamblului rezidențial.

Odată ce am înțeles poziționarea ansamblului în contextul sectorului rezidențial local am construit etapele derulării proiectului:

  • Dezvoltarea strategiei: am pornit de la obiectivele propuse, respectiv creșterea notorietății pe piața locală și construirea interesului pentru oferta rezidențială. Pornind de la aceste obiective am explorat și introdus în cadrul strategiei cele mai bune metode de a le atinge.
  • Definirea acțiunilor: a fost o etapă importantă deoarece am stabilit concret ceea ce urma să facem. În această fază am definit ca acțiuni de bază crearea de conținut imagine și text, administrare reclame, administrare comunicare și interacțiune directă cu clienții potențiali. Toate aceste acțiuni nu puteau fi posibile înaintea construirii paginilor pe rețelele sociale pe care să le folosim ca suport pentru implementarea strategiei.
  • Concept și dezvoltare plan editorial: odată ce am avut strategia și acțiunile, planul editorial era următorul pas natural de făcut. Aici am definit subiectele pe care urma să le abordăm, precum și publicarea conținutului pe rețelele sociale corespunzătoare. Am creat un plan editorial care a facilitat colaborarea cu clientul. Fiecare postare a fost ajustată în funcție de feedbackul constructiv oferit de client.
  • Strategie de reclame. Ne-am concentrat pe reclamele pe Facebook, deoarece aici am descoperit cea mai mare parte a publicului țintă. Aceste reclame au fost susținute și de cele pe Instagram. Reclamele au fost îndreptate în două direcții generale. În primul rând, am avut nevoie de popularizarea paginilor, printr-o targetare locală foarte specifică, astfel încât să atragem public relevant. O a doua etapă în strategia de reclame a fost promovarea ofertelor comerciale, oferte pe care dezvoltatorul le lansa periodic.

Exemplu de implementare conținut:


Provocări

Procesul de planificare a fost unul riguros, dar odată ce am început implementarea strategiei, a apărut o provocare majoră pe care, deși am anticipat-o, nu am putut să o adresăm decât „în teren”, adică prin analizarea interacțiunii și reacțiilor publicului vizat cu elementele de conținut pe care le distribuiam.

Astfel, am reușit să identificăm elementele la care reacționează publicul țintă și să ne adaptăm strategie de conținut în funcție de aceste tendințe. Am „împachetat” avantajele competitive pe care le propunea Adora Forest, astfel încât să facilităm cumpărătorului potențial să vizualizeze mai mult decât o locuință, ci un stil de viață.

O a doua provocare, a fost gestionarea reacțiilor negative. Aici am ales o abordare directă, adresând problema ridicată prin argumente logice susținute de realitatea din șantier, sau din apartamentele deja livrate în primul bloc construit și finalizat al complexului. Odată cu creșterea vizibilității proiectului, au apărut și comentariile negative. Am gestionat individual fiecare comentariu și nu am recurs la blocarea niciunui utilizator. Abordarea s-a dovedit a fi una potrivită deoarece am reușit să evităm escaladarea unor situații cu potențial nociv pentru brand.

Rezultate și concluzii

Proiectul s-a derulat timp de 18 luni, timp în care principalul instrument de gestionare a acțiunilor de producție și distribuție a conținutului a fost planul editorial. Acest plan ne-a ajutat să menținem disciplina distribuirii conținutului produs în termenii temporali stabiliți. În același timp, ne-a permis să avem o privire de ansamblu asupra conținutului, ceea ce ne-a permis să alternăm temele. Distribuția alternativă a temelor a făcut din conținut unul dinamic, prin care am reușit să generăm interes pentru ansamblul rezidențial.

Acest interes s-a resimțit și în creșterea numărului de solicitări de vizionări venite prin Facebook, dar și prin datele de contact dedicate echipei de vânzări. Astfel, peste 90% dintre apartamente au fost vândute înainte de finalizarea construcției.

După o evaluare a celor 18 luni în care am derulat proiectul de social media marketing pentru Adora Forest, pe lângă rezultatele obținute pentru client, am avut oportunitatea de a învăța foarte multe despre domeniul imobiliar în general și despre sectorul rezidențial în special. Avem o imagine mult mai clară despre problemele pe care le poate ridica un cumpărător potențial și ne-am specializat capacitatea de intervenție pentru prevenirea escaladării unor situații negative.

#jurnaldebord

iunie 19, 2020
Studiu de caz: Cum am abordat și implementat o strategie de social media marketing pentru imobiliare

Cea mai mare parte a cercetărilor pre-cumpărare se derulează online, așa că, pentru dezvoltatorii imobiliari, o prezență solidă în acest mediu este esențială. Pe lângă site, în care se regăsesc informațiile esențiale, tehnice și practice despre ofertă, social media este, pe lângă un spațiu dinamic de prezentare, unul de interacțiune între oferta imobiliară și cererea. […]

iunie 9, 2020
Facebook testează o nouă opțiune pentru social media marketing: e-mail marketingul

Facebook vrea să integreze o nouă funcție în arsenalul deja destul de stufos disponibil a fi utilizat în voie în construirea de strategii de social media marketing. Această nouă funcție nu le este străină specialiștilor în marketing și comunicare digitală, dar surprinde integrarea ei printre opțiunile de administrare a paginilor de Facebook. Opțiunea este încă […]

decembrie 12, 2018
#jurnaldebord: Comunicat de presă, să fie!

Unul dintre clienții noștri are de anunțat o noutate despre compania sa, iar noi suntem la "butoane", pregătiți să "ambalăm" noutatea într-un comunicat de presă. Am stabilit împreună cu reprezentanții clientului ce aspecte să surprindem, după care am făcut rapid un plan, am deliminat ideile principale și ne-am apucat de redactat. După ce textul s-a […]

noiembrie 2, 2018
#jurnaldebord: Un nou proiect de conținut prinde contur

Conținutul contează, așa că lucrăm la dezvoltarea unui nou proiect. WeekendBiz urmează să vadă în curând lumina online-ului. Până atunci îi construim fundația care urmează să-i susțină dezvoltarea. Așteptăm ca WeekedBiz să devină o sursă pentru altfel de informații business. Așadar încercăm să ne orientăm către economie sutenabilă, economie socială, dar și business lifestyle. Provocăm […]

noiembrie 2, 2018
#jurnaldebord: Social Media FTW

Creativitatea trebuie să se îmbine cu simțul practic pentru a construi, pas cu pas, comunicarea online pentru un proiect rezidențial din Timișoara. Am identificat punctele forte ale proiectului, le împachetăm frumos în cuvinte și imagini pentru a le prezenta potențialilor cumpărători. Așa că, odată ce a venit ideea străucită, fugim la butoane pentru a o […]

mai 10, 2018
#jurnaldebord: Sesiune foto de început de primăvară

Primăvara lui 2018 a venit cu o provocare interesantă. Începem o colaborare cu un brand românesc puternic, Guban. Pentru a prezenta noua colecție de încălțăminte proaspăt lansată a producătorului timișorean, am iești pe malurile Begăi pentru o sesiune foto. A fost interesant, iar sandalele Guban din colecție primăvară-vară 2018 s-au descurcat de minune.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

Cart Item Removed. Undo
  • No products in the cart.