Vezi toate articolele

Cam cât SEO au nevoie să știe un copywriter?

Scrisul, indiferent că este pentru marketing sau pentru amorul artei literare are câteva elemente definitorii, de care nu se poate desprinde, printre care: creativitatea transmiterii mesajului către cititor.

Arta literară nu este acum preocuparea noastră principală, așa că să aruncăm o privire către copywriting-ul în scop comercial respectiv scrierile pentru promovarea unui produs sau serviciu, indiferent că este vorba de o postare pe social media, de un comunicat de presă, de un articol pe blog, de conținutul pentru o broșură și lista poate continua.

Un text de marketing are nevoie de culoare, de poveste și, de ce nu, de intrigă. Așadar pentru a fi scris este nevoie de un „maestru al cuvintelor”. Dar un text de marketing publicat online trebuie să fie eficient, să determine conversii, așa că „maestrul cuvintelor” ar trebui să fie și un „maestru al cuvintelor cheie”.

Oricât de mult unii copywriteri încearcă să eschiveze SEO-ul pentru textele lor, în 2018, optimizarea pentru motoarele de căutare a devenit indispensabilă. Arta copywriter-urului este de a îmbina în textele sale informația relevantă, creativitatea și câteva elemente tehnice de SEO pentru ca textul să se alinieze cerințelor actuale de eficiență.

Greșeala majoră

Cei mai conștiincioși au înțeles cât este de important să scrii pe „limba” motoarelor de căutare și acționează în consecință, fără să ia în seamă cel mai important element, elementul determinat pentru eficiența unui text: publicul, cititorul.

Tocmai din acest exces de zel întâlnim advertoriale și comunicate de presă care sunt conținut „gol” fără încărcătură informativă, fără relevanță, fără un strop „artă scriitoricească”, așa că sunt complet neinteresante pentru cititor. Chiar dacă aceste texte ajung la public, nu produc niciun impact, nu duc la nicio acțiune pozitivă, ci doar la creșterea bounce rate-ului.

Un copywriter bun nu trebuie să fie aservit SEO-ului ci să scrie pentru audiență, pentru cititor. O strategie de conținut nu înseamnă înșiruiri de cuvinte cheie distribuite prin diverse canale, astfel încât să ajungă, într-un final, indexate în rezultatele motoarelor de căutare. Prioritatea este publicul țintă, relevanța pe care textul o are pentru acesta și impactul pe care îl va avea. Abia pe plan secund ar trebui luată în considerare optimizarea, dar numai în anumite limite, astfel încât să nu afecteze textul, mesajul, subtilitățile lui, valoare lui informativă.

Scrie conținut relevant! La un moment dat „vei culege roadele”.

#jurnaldebord

iunie 19, 2020
Studiu de caz: Cum am abordat și implementat o strategie de social media marketing pentru imobiliare

Cea mai mare parte a cercetărilor pre-cumpărare se derulează online, așa că, pentru dezvoltatorii imobiliari, o prezență solidă în acest mediu este esențială. Pe lângă site, în care se regăsesc informațiile esențiale, tehnice și practice despre ofertă, social media este, pe lângă un spațiu dinamic de prezentare, unul de interacțiune între oferta imobiliară și cererea. […]

iunie 9, 2020
Facebook testează o nouă opțiune pentru social media marketing: e-mail marketingul

Facebook vrea să integreze o nouă funcție în arsenalul deja destul de stufos disponibil a fi utilizat în voie în construirea de strategii de social media marketing. Această nouă funcție nu le este străină specialiștilor în marketing și comunicare digitală, dar surprinde integrarea ei printre opțiunile de administrare a paginilor de Facebook. Opțiunea este încă […]

decembrie 12, 2018
#jurnaldebord: Comunicat de presă, să fie!

Unul dintre clienții noștri are de anunțat o noutate despre compania sa, iar noi suntem la "butoane", pregătiți să "ambalăm" noutatea într-un comunicat de presă. Am stabilit împreună cu reprezentanții clientului ce aspecte să surprindem, după care am făcut rapid un plan, am deliminat ideile principale și ne-am apucat de redactat. După ce textul s-a […]

noiembrie 2, 2018
#jurnaldebord: Un nou proiect de conținut prinde contur

Conținutul contează, așa că lucrăm la dezvoltarea unui nou proiect. WeekendBiz urmează să vadă în curând lumina online-ului. Până atunci îi construim fundația care urmează să-i susțină dezvoltarea. Așteptăm ca WeekedBiz să devină o sursă pentru altfel de informații business. Așadar încercăm să ne orientăm către economie sutenabilă, economie socială, dar și business lifestyle. Provocăm […]

noiembrie 2, 2018
#jurnaldebord: Social Media FTW

Creativitatea trebuie să se îmbine cu simțul practic pentru a construi, pas cu pas, comunicarea online pentru un proiect rezidențial din Timișoara. Am identificat punctele forte ale proiectului, le împachetăm frumos în cuvinte și imagini pentru a le prezenta potențialilor cumpărători. Așa că, odată ce a venit ideea străucită, fugim la butoane pentru a o […]

mai 10, 2018
#jurnaldebord: Sesiune foto de început de primăvară

Primăvara lui 2018 a venit cu o provocare interesantă. Începem o colaborare cu un brand românesc puternic, Guban. Pentru a prezenta noua colecție de încălțăminte proaspăt lansată a producătorului timișorean, am iești pe malurile Begăi pentru o sesiune foto. A fost interesant, iar sandalele Guban din colecție primăvară-vară 2018 s-au descurcat de minune.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

Cart Item Removed. Undo
  • No products in the cart.