Vezi toate articolele

Contextul, sau subiectele populare și cum le poți exploata în strategia de marketing și PR?

Mai devreme sau mai târziu viața da blogger al propriei afaceri sau ca social media specialist într-o companie mare, apare blocajul, lipsa de inspirație. Trist, dar adevărat. Oricât de creativ ai fi, oricîte idei ai avea, nu ești un „izvor nesecat” de unde „curge” conținut cu un „debit” constant astfel încât să poți respecta calendarul stabilit de redactare și publicare. Ce poți face în această situație? Cum distribui conținutul pe care publicul îl așteaptă? Cum îți respecți angajamentele pe care ți le-ai asumat?

Răspunsurile pot fi: reciclarea unor subiecte mai vechi sau crearea unui conținut „de umplutură” să fie acolo până îți vin idei mai bune. Da, pot fi două soluții de urgență, dar nu se vor avea o priză foarte mare la public. S-ar putea să treacă neobservate, ceea ce ar face toată munca depusă să fie în zadar. Chiar dacă nu sunt strălucite, aceste variante de urgență cer o muncă destul de consistentă, mai ales dacă ai obișnuit audiența cu anumite standarde. Ce este de făcut? Ei bine, informația, actualitatea, subiectele momentului te pot scoate din impas, dacă reușești să le identifici și să le exploatezi în avantajul afacerii tale sau a celei în numele căreia creezi conținut, comunici.

Identificarea subiectelor populare poate părea un demers complicat, care cere mult timp și resurse. Da, este adevărat, mai ales dacă nu ești familiarizat să fii la curent cu ceea ce se întâmplă în domeniul tău de activitate și nu numai. Pe scena economico-socială națională și internațională se dau zilnic reprezentații. Unele reușesc să aibă succes și să obțină aplauze și „bis-uri” din partea publicului, altele apar fulgerător și se sting în anonimat fără ca cineva să-și mai amintească vreodată de ele.

Bineînțeles, nu toate subiectele populare și foarte discutate online pot fi exploatate în beneficiul strategiei de comunicare a companiei. Unele pot deveni chiar periculoase, așa că, acționează cu grijă!

  • Evită subiectele delicate. Subiectele apar și dispar într-un ritm rapid, dar înainte de a trece la acțiune, ar trebui să le urmărești puțin evoluția înainte să începi să le exploatezi. Un subiect care pare să aibă conotații pozitive pentru afacerea ta s-ar putea transforma imediat într-unul negativ. Evită să intri în controverse pentru a nu risca o criză de PR. În principiu, este recomandat să eviți exploatarea tragediilor, evenimentele istorice sau politice în beneficiul brandului pe care îl reprezinți. Acestea sunt subiecte sensibile care stârnesc cele mai multe și mai înverșunate controverse. Dacă vrei să riști și găsești abordarea potrivită, acest tip de subiecte pot veni și cu cele mai mari beneficii.
  • Nu-ți asuma un angajament mai mare decât este nevoie. Subiectele populare apar și se sting destul de repede, oricât de populare ar fi la un moment dat. Este cel mai important să prinzi „vârful valului” care să aducă cea mai bună expunere de care este capabilă tema populară, după care să te retragi delicat și să urmărești când apare următorul val, pe care să-l „exploatezi”. În plus, planifică resursele eficient. Nu aloca resurse foarte consistente pentru un anume subiect deoarece până ce vei ajunge să ai conținutul, este posibil ca „valul” să se fi spart deja.
  • Estimează beneficiile. Orice material creat și distribuit trebuie să aducă beneficii de expunere sau comerciale. Un exemplu recent care a devenit viral a fost Mannequin Challenge. Exploatarea lui a fost extrem de ușoară cu beneficii foarte bune de expunere. Filmarea colegilor de birou nemișcați pentru câteva secunde și publicarea materialului video pe rețelele sociale nu a presupus dislocarea de resurse considerabile și a avut șanse mari să aducă un capital de imagine important.

Ce faci odată ce ai identificat subiectul popular? Cum îl exploatezi? Există câteva metode la îndemână:

  • Scrie un articol pe blog cu link-uri către originile subiectului și către alte perspective pentru a oferi articolului autoritate.
  • Fă o cercetare și oferă date care susțin sau contrazic ceea ce susține subiectul popular. Scrie un comunicat de presă în care prezinți datele și distribuie-l pe canalele pe care le utilizezi pentru acest demers de comunicare.
  • Fă un sondaj printre clienți și colaboratori relativ la subiectul popular pe care îl exploatezi și publică rezultatele fie pe blog, fie într-un comunicat de presă.
  • Creează un newsletter cu o ofertă specială legată de tendință. De exemplu, dacă ai un magazin de produse apicole, inclusiv miere și se vorbește despre riscul cumpărătorului de a achiziționa miere cu proprietăți diferite sau diluate față de mierea naturală, poți construi un newsletter cu cele mai vândute tipuri de miere din magazinul tău, disponibile pentru o perioadă limitată la reducere. În newsletter vei introduce un text în care să-ți asiguri cumpărătorii de autenticitate produselor tale. În acest caz subiectul sau titlul newsletter-ului este esențial pentru a capta atenția destinatarilor.

Cum spuneam mai devreme, indiferent de subiect, este important să prinzi „vârful valului” pentru a obține beneficiile maxime pe care contextul exploatat poate să le ofere. Monitorizează, monitorizează, monitorizează și ai șanse foarte mari să nu mai rămâi vreodată în pană de idei!

#jurnaldebord

iunie 19, 2020
Studiu de caz: Cum am abordat și implementat o strategie de social media marketing pentru imobiliare

Cea mai mare parte a cercetărilor pre-cumpărare se derulează online, așa că, pentru dezvoltatorii imobiliari, o prezență solidă în acest mediu este esențială. Pe lângă site, în care se regăsesc informațiile esențiale, tehnice și practice despre ofertă, social media este, pe lângă un spațiu dinamic de prezentare, unul de interacțiune între oferta imobiliară și cererea. […]

iunie 9, 2020
Facebook testează o nouă opțiune pentru social media marketing: e-mail marketingul

Facebook vrea să integreze o nouă funcție în arsenalul deja destul de stufos disponibil a fi utilizat în voie în construirea de strategii de social media marketing. Această nouă funcție nu le este străină specialiștilor în marketing și comunicare digitală, dar surprinde integrarea ei printre opțiunile de administrare a paginilor de Facebook. Opțiunea este încă […]

decembrie 12, 2018
#jurnaldebord: Comunicat de presă, să fie!

Unul dintre clienții noștri are de anunțat o noutate despre compania sa, iar noi suntem la "butoane", pregătiți să "ambalăm" noutatea într-un comunicat de presă. Am stabilit împreună cu reprezentanții clientului ce aspecte să surprindem, după care am făcut rapid un plan, am deliminat ideile principale și ne-am apucat de redactat. După ce textul s-a […]

noiembrie 2, 2018
#jurnaldebord: Un nou proiect de conținut prinde contur

Conținutul contează, așa că lucrăm la dezvoltarea unui nou proiect. WeekendBiz urmează să vadă în curând lumina online-ului. Până atunci îi construim fundația care urmează să-i susțină dezvoltarea. Așteptăm ca WeekedBiz să devină o sursă pentru altfel de informații business. Așadar încercăm să ne orientăm către economie sutenabilă, economie socială, dar și business lifestyle. Provocăm […]

noiembrie 2, 2018
#jurnaldebord: Social Media FTW

Creativitatea trebuie să se îmbine cu simțul practic pentru a construi, pas cu pas, comunicarea online pentru un proiect rezidențial din Timișoara. Am identificat punctele forte ale proiectului, le împachetăm frumos în cuvinte și imagini pentru a le prezenta potențialilor cumpărători. Așa că, odată ce a venit ideea străucită, fugim la butoane pentru a o […]

mai 10, 2018
#jurnaldebord: Sesiune foto de început de primăvară

Primăvara lui 2018 a venit cu o provocare interesantă. Începem o colaborare cu un brand românesc puternic, Guban. Pentru a prezenta noua colecție de încălțăminte proaspăt lansată a producătorului timișorean, am iești pe malurile Begăi pentru o sesiune foto. A fost interesant, iar sandalele Guban din colecție primăvară-vară 2018 s-au descurcat de minune.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

Cart Item Removed. Undo
  • No products in the cart.