fbpx
Vezi toate articolele

PR-ul digital, "moft" sau necesitate?

Poate este cea mai frecventă problemă pe care și-o pune un client potențial de servicii de PR. Principalul motiv este percepția asupra acestor servicii care le pune în categoria „mofturilor” corporațiilor cu bugete de marketing mari care trebuiesc cheltuite într-un fel sau altul și ce mod mai bun poate exista decât investiția în acțiuni creative care să sporească brand awearness-ul și să „distreze” puțin publicul companiei, fără a avea un scop material, tangibil, foarte bine determinat.

Acesta este raționamentul pe care l-am identificat la câțiva dintre clienții noștri, fapt pentru care a fost nevoie de o muncă asiduă de convingere, de argumente logice și nu în ultimul rând de cifre concrete în ceea ce privește costurile. Până la urmă, în majoritatea cazurilor, argumentele noastre au funcționat și am reușit să determinăm o schimbare a percepției. Am dus PR-ul digital de pe piedestalul de „moft” pe care se așezase confortabil la nivelul „pământesc” de necesitate pentru dezvoltarea companiei, a brandului și implicit, a autorității pe care o are în nișa sa. Prin acțiunile de marketing și comunicare online compania, indiferent de numărul de angajați, cifră de afaceri, piața pe care activează, încearcă să se diferențieze de concurență, să-și demonstreze expertiza, să convingă că produsele sau serviciile pe care le oferă sunt mai bune decât cele ale concurenței „de peste drum”.

Argumentul suprem pentru a recurge la acțiuni de marketing și comunicare este dat de lupta pentru cotele de piață. O companie poate să aibă cele mai bune și mai ieftine produse de pe nișa sa, sau poate să ofere cele mai prompte servicii propunând cele mai avantajoase costuri, dar dacă nu „va da din coate” cu mijloace de marketing și PR, vestea că undeva există cele mai bune produse și servicii pentru nevoile sale specifice și adaptate la bugetul disponibil, nu va ajunge la urechile clientului potențial, iar acesta se va orienta către concurență.

Avantajul major al acțiunilor de comunicare în mediul online este interacțiunea directă cu clienții potențiali ceea ce oferă un feedback mult mai prompt și date mult mai clare decât metodele clasice prin care PR-ul era folosit aproape exclusiv pentru cultivarea relației cu presa, jurnaliștii fiind filtrul prin care mesajul de marketing al companiilor trecea înainte să ajungă la clienții potențiali, la publicul țintă.

 

 

Ultimele articole

noiembrie 2, 2021
Dacă e video, video să fie!

Conținutul video a devenit esențial pentru social media și nu numai. Materialele explicative transpuse în imagini dinamice sau exprimarea directă a unui specialist pot face diferența în percepția pe care un client potanțial o poate avea asupra brandului. Acestea fiind spuse, am pus teoria în practică. Unul dintre clienții noștri avea nevoie să ofere mai […]

octombrie 15, 2021
PR, jurnalism și, după gust, copywriting

Chiar și într-o lume digitalizată în care vizualul e la putere, materialele clasice de PR nu se predau. Merg mai departe cu fruntea sus și reușesc să o facă destul de bine. Cu siguranță, brandurile și antreprenorii care își spun povestea prin cover story-uri, interviuri sau comunicate de presă, reușesc să genereze impact dar și […]

septembrie 10, 2020
Cum scrii și de ce ai nevoie de un conținut relevant pentru site-ul tău?

Unul dintre cele mai importante elemente ale interacțiunii dintre vizitator și site este conținutul text. Este esențial ca site-ul să fie construit pe un concept vizual ergonomic care să ghideze vizitatorul, dar greutatea informațională rezidă în text. De multe ori, partea de copywriting este pusă pe ultimele poziții în lista „TO DO” a antreprenorilor debutanți, […]

august 10, 2020
Am bifat 8 ani și nu numai

În urmă cu 8 ani, mai exact în 08.08.2012 luam startul oficial într-una dintre cele mai palpitante și, în același timp, dramatice „curse”. Din biroul de eliberări acte al Oficiului Național al Registrului Comerțului din Timișoara ieșea certificatul de înregistrare și odată cu el începutul unei aventuri care surprinde zi de zi, chiar și după […]

iunie 19, 2020
Studiu de caz: Cum am abordat și implementat o strategie de social media marketing pentru imobiliare

Cea mai mare parte a cercetărilor pre-cumpărare se derulează online, așa că, pentru dezvoltatorii imobiliari, o prezență solidă în acest mediu este esențială. Pe lângă site, în care se regăsesc informațiile esențiale, tehnice și practice despre ofertă, social media este, pe lângă un spațiu dinamic de prezentare, unul de interacțiune între oferta imobiliară și cererea. […]

iunie 9, 2020
Facebook testează o nouă opțiune pentru social media marketing: e-mail marketingul

Facebook vrea să integreze o nouă funcție în arsenalul deja destul de stufos disponibil a fi utilizat în voie în construirea de strategii de social media marketing. Această nouă funcție nu le este străină specialiștilor în marketing și comunicare digitală, dar surprinde integrarea ei printre opțiunile de administrare a paginilor de Facebook. Opțiunea este încă […]

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro | Servicii SEO by SeoElite.ro